BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Archyvas: ‘Internetinė prekyba’ kategorija

Patarimai el. parduotuvės dizainui

2011-07-02

Kad internetinės dizainas yra svarbus ir įtakoja pardavimus, taip jau daugeliui ne paslaptis. Tad bandysime truputį detaliau apžvelgti, koks ji turėtų būti tas dizainas, kad klientai norėtų Jūsų parduotuvėje pirkti. Man patiko kažkieno pasakyta mintis, kad geriausias e-parduotuvės dizainas, kurio klientas nepastebi ir visai nevertina, t.y. jei lankytojas apsilankęs Jūsų parduotuvėje pagalvoja, koks gražus puslapis tai yra taip pat blogai, kaip ir pagalvotų koks negražus puslapis. Reiškia, kad dizainas užgožia pagrindinius parduotuvės akcentus - prekes, o tai nepadeda parduoti daugiau.

Taigi, keletas patarimų:

1. Venkite naudoti daug spalvų. Apsiribokite 2-3 spalvomis. Pasirinkite vieną spalvą fonui, vieną parduotuvės elementams, vieną svarbiausiems akcentams (akcijinės prekės, nuolaidos ir pan.)

2. Venkite margų paveikslėlių ir judančių objektų. Dažnai labai norisi pagražinti savo svetainę pridedant į ją įvairiausių paveikslėlių, ornamentų ir pan. Bet to daryti neverta, nes tai parduotuvė, o ne meno galerija. Taip tik labiau supainiosite klientą.

3. Aiškūs mygtukai. Visur kur reikia naudokite aiškiai matomus su aiškiai įskaitomu tekstu mygtukus, tokius kaip “Į krepšelį”, “Užsakyti” ir pan. Klientas turi lengvai juos rasti ir būti aiški jų prasmė. Venkite naudoti neįprastus terminus, pvz. vietoj “Į krepšelį” naudoti “Į krepšį” ar pan. Kas neįprasta, tas klientams atrodo mažiau patikima.

4. Trumpas užsakymo lapas. Kaip galima labiau sutrumpinkite užsakymo formą, idealu, kai klientai užsakymą gali padaryti viename žingsnyje.

5. Visada pateikite informacija, kaip klientas gali gauti pagalbą. Pvz. užsakymo lape nurodykite -”Nepavyksta užsakyti? Reikia pagalbos? - Skambinkite mums tel. 80000″ arba tiesiog matomoje vietoje nurodykite “pagalba, tel, email”. Tada klientai kuriems kažkas nepavyko susisieks su Jumis, o ne paspaus close mygtuką.

6. Neverskite klientą pildyti nereikalingų laukelių. Gerai apie klientą turėti daug duomenų, ypač jei naudojate naujienlaiškių marketingą. Tačiau reikia pagalvoti, ar tikrai verta dėl papildomo duomenų surinkimo aukoti pardavimus, nes tikrai ne visi klientai nori nurodyti savo gimimo metus, pomėgius ir pan. Koncentruokitės tik ties būtiniausiais duomenimis, kurie reikalingi atlikti pardavimui, o papildomų duomenų galėsite kliento paprašyti vėliau, pasiūlyti jam atsinaujinti savo duomenis.
Tokie būtų patarimai dėl dizaino el. parduotuvių turėtojams. Aišku, yra daugiau svarbių aspektų, bet jau laikymasis bent jau šių patarimų - būtų gera pradžia :)

Rodyk draugams

Internetinės parduotuvės įteisinimas

2011-03-21

Atsidarius e-parduotuvę ir pradėjus prekybą internetu Jums taip pat atsirada prievolė savo veiklą įteisinti. Tai padaryti galite keliais būdais:

-įsteigti UAB,

- atsidaryti individualią įmonę,

-išsiimti individualios veiklos pažymą.

Jeigu tik pradeda pirmuosius žingsnius prekyboje ir neplanuojate iš kart labai didelių apyvartų, tai papraščiausias būdas yra išsiimti individualios veiklos pažymą (ne verslo liudijimą kaip kartais maišoma, nes šiuo metu užsiimti internetine prekyba su verslo liudijimo nėra galimybės).  Tai padaryti labai paprasta ir IDV pažymą galite užsisakyti internetu VMI puslapyje, tik reikės ją nuvykri atsiimti į VMI skyrių ir Jūsų internetinės parduotuvės veikla jau legali. Taip pat reikia žinoti, kad Jums tada atsiranda prievolė mokėti mokesčius ir vesti buhalterinę apskaitą, kuri yra gana paprasta.

Rodyk draugams

5 būdai, kaip padidinti internetinės parduotuvės pardavimus

2011-03-01

 
Atisidarėte e-parduotuvę, pardavimų yra, bet ne tiek kiek Jūs tikėjotės. Reikia ieškoti būdų kaip paskatinti klientus pirkti daugiau ir dažniau. Pateikiame penkis patarimus, kaip Jūsų internetinė parduotuvė galėtų parduoti daugiau.

1. Impulsyvus apsipirkimas. Kai Jūs pietaujate kavinėje ir užsisakote kepsnį Jūsų padavėjas paklausia “Kokio gėrimo užsisakysite?” ir Jūs užsisakote sulčių ar dar kažką, nors prieš tai nebūtinai žadėjote tai padaryti. Taip ir internete, jei klientas perką pvz. foto kamerą,  pasiūlykite už specialią kainą įsigyti pvz. dėklą. Didelė tikimybė, kad klientas susidomės šiuo pasiūlymu ir impulsyviai įsigys papildomą prekę.

2. Riboto laiko pasiūlymai. Klientai aktyviau naudojasi akcijomis, jeigu jos turi ribotą pasiūlymo laiką. Garsiai  šaukite, kad akcija pvz. galioja dar dvi dienas. Tik būkite sąžiningi, pasibaigus akcijai iš tikrųjų ją pabaikite, nes kitaip suerzinsite savo internetinės parduotuvės klientus ir juos prarasite.

3.Nemokamas didesnių užsakymų pristatymas. Siūlykite klientams nemokėti už pristatymą, jeigu jie įsigyja prekių už tam tikrą sumą. Taip paskatinsite klientą į savo krepšelį įsidėti daugiau prekių.

4. Kokybiškas aptarnavimas. Jeigu jau klientas apsisprendė pirkti pas Jūsų internetinėje parduotuvėje, tai stenkitės, kad jo aptarnavimas būtų kokybiškas, laiku ir tinkamai informuokite apie užsakymo statusą, esant problemoms dėl prekių ar to pačio pristatymo nedelskite ir tuoj pat informuokite klientą, kol jis pats nepradėjo ieškoti galų. Taip klientas vėl grįš pas jus ir rekomenduos savo draugams.

5. E-parduotuvės dizainas. Nepagailėkite pinigų savo parduotvės internete dizainui. Jis turi būti profesionalus ir kuo labiau atitikti siūlomą prekę/paslaugą. Nepamiškite, kad sutinkama pagal išvaizdą, o tik palydima pagal protą.

Tokie būtų 5 iš daugelio pardavimų didinimų būdų. Juos tinkamui įgyvendinus galite tikėtis, kad Jūsų prekyba internetu paaugs.

Rodyk draugams

Priežastys, kodėl Jūsų e-parduotuvėje neperka

2011-02-17

Atsidarėte internetinę parduotuvę, sukėlėte prekes, užsipirkote reklamos, lankytojai ateina, bet jie nieko neperka.. Kodėl? Jeigu esate tokioje situacijoje, tai gal jūsų e-parduotuvėje:

nenurodyti kontaktai. Klientas nemato su kuo turi reikalą ir kaip jis galėtų su jumis susisiekti. Kontaktųvnebuvimas sukelia nepasitikėjimą ir klientai spaudžia mygtuką “close”;

mažai atsiskaitymo būdų. Ypač klientai atsargiai žiūri į internetines parduotuves, kuriose negali atsiskaityti grynaisiai, nes daugelis dar prisibijo mokėti pavedimu išanksto;

norint apsipirkti yra privaloma registruotis.Registravimas ir duomenų pateikimas taip pat dažną klientą atbaido nuo pirkimo. Jeigu galite palikite klientams gakimybę apsipirkti be registracijos arba bent jau sumažinkite reikalaujamų duomenų iki minimumo ir aiškiai nurodykite kur ir kaip tie domenys bus naudojami.

skurdus prekių aprašymas. Perkant internetu negalima prekės gyvai apžiūrėti, bet galima apie ją skaityti. tad stenkitės, kad prekių aprašymai būtų kokybiški ir išsamūs.

prastos nuotraukos. Prekių nuotraukų kokybė labai svarbi, prastos nuotraukos nuvertina ir prekių, o tuo pačiu ir visos jūsų internetinės parduotuvės kokybę.

Sutvarkykite auksčiau paminėtus dakykus ir laukite pardavimų :)

Rodyk draugams

Kiek kainuoja e-parduotuvė?

2011-02-16

Internetinę parduotuvę galite atsidaryti ir nemokamai ir išleidžiant dešimtis tūkstančius litų. Tai priklauso nuo jūsų norų ir užmojų.

Jeigu tai pirmieji jūsų žingsniai e-prekyboje ir jūsų biudžetas yra kuklus, tada geriausia yra rinktis nemokamas jau sukurtas elektroninės prekybos sistemas (keletas iš jų prestashop, magento ). Nepaisant to, kad tai nemokamos e-parduotuvių sistemos, jos pilnai patenkins pradedančiojo prekybininko poreikius. Jums tik reikės susirasti kur savo e-parduotuvę patalpinti, tokias paslaugas teikia pvz. serveriai.lt, hostex.lt ir dar daug kompanijų, pasirinksit norimą parduotuvės dizainą, susikelsit prekes ir pirmyn.

Jeigu jau esate susidūrę su prekybą, ar tiesiog savo esamą prekybos verslą norite perkelti į internetą ir turite numatę ilgalaikias perspektyvas, tai tada naudingiau samdyti specialistus, kad jie sukurtų jums tinkamą e-parduotuvę ir garantuotų nuolatinį parduotuvės tobulinimą ir priežiūrą. Šiuo atveju jūs galite išleisti nuo 1500 lt iki 10 tūkst. ir daugiau. Viskas priklauso nuo jūsų poreikių, koks bus darbų kiekis ir sudėtingumas. Kreipdamiesi pas specialistus prašykite parodyti jau atliktus darbus, jei yra galimybės pasiteiraukite jų klientų atsiliepimų.

Rodyk draugams

E-parduotuvės iš kurių verta pasimokyti

2011-02-15

Pateikiam penkių (ne lietuviškų) e-parduotuvių sąrašą, kurių konvercija yra labai aukšta, t.y. apsilankę šiose parduotuvėse apsiperka didelė dalis lankytojų.

Palyginimui priminsime, kad Lietuvoje konversijos koeficientas yra 0,2 - 1 proc.

www.amazon.com - 9,6 %

www.proflowers.com - 14.1 %

www.schwans.com - 40,6 % (!)

www.vitacost.com - 16.4 %

www.womanwithin.com - 25.3 %

Įspūdingi skaičiai, tad tikrai verta atkreipti dėmesį kaip dirba šios internetines parduotuvės. Kokius dizainus naudoja, spalvas, kaip pateikia informacija, išdėto blokus ir pan.

Žodžiu viskas yra sukurta ir patikrinta, tik reikia mokėti prisitaikyti sau :)

Rodyk draugams

E-parduotuvė: kiek parduosiu?

2011-02-15

Vienas svarbiausių klausimų prieš pradedant prekybą internetu yra kiek aš turėsių pardavimų? Nes nuo to priklauso ar man naudinga iš vis kažką pradėti, ir ar aš parduosiu? Tai galima apytiksliai paskaičiuoti, tą dabar ir pabandysime padaryti.

Kaip pavyzdį imame e-parduotuvę, kuri prekiauja maistu šunims.

Visų pirma reikia žinoti, kad internetinėse parduotuvėse apsiperka maždaug 1 proc. lankytojų (šis rodiklis dar geras, paprastai Lietuvoje perka 0,2 - 0,5 proc. lankytojų). Mūsų pavyzdyje imkime optimistinį variantą, t.y. kad perka 1 proc. apsilankiusių.

Antra, dauguma lankytojų (80-90 proc.) suras Jus per google paiešką, taigi šiame pavyzdyje neskaitysime kitų reklamos šaltinių, o remsimės tik planuojamu srautu iš šios paieškos sistemos.

Taigi, remdamiesi Google Keywords Tool įrankiu bandome skaičiuoti, kokio lankytojų srauto galime tikėtis pagal tam tikrus raktažodžius.

Randame, kad:

raktažodis “sunu maistas” per mėnesį ieškomas 720 kartų;

“maistas sunims” - 320 kartų;

“sunu edalas” - 170 kartų.

Gauname, kad per populiariausius raktažodžius Jus gali pasiekti 1210 lankytojų per mėn. Tai teorinis skaičius, nes realiai nebūtinai visi ieškantys paspaus ant Jūsų puslapio.  Bet tarkime, kad Jūsų e-parduotuvė rodoma google labai gerose pozicijose (”organic” paieškos arba Google Adwords pagalba) ir ant Jūsų nuorodos paspaudžia 80 proc. ieškančių, taigi, gauname, ka į Jūsų internetinę parduotuvę per google paiešką ateina 968 lankytojai per mėnesį, o iš jų apsiperka vienas procentas - 10 klientų. Dabar galite paskaičiuoti, kokia bus apyvarta ir pelnas (nuostolis).

Tai tokios prognozės būtų Jums, jeigu ruošiatės prekiauti šunų maistu. Kaip matote, jos nėra labai geros, kad būtų galima rimtai užsiimti internetine prekyba, bet čia tik vienas klientų srauto šaltinis, todėl Jums reikės pasukti galvą kaip prisivilioti daugiau lankytojų per kitus kanalus.

Rodyk draugams

E-parduotuvė. Ar pradėti?

2011-02-14

Jeigu jau skaitote šį straipsnį, reiškia Jūs galvojate pradėti arba jau užsiimate prekyba internetu. Jeigu dar tik galvojate, tai pabandysime šiuo rašiniu Jums suteikti kuo daugiau informacijos ir padėti suprasti ar verta Jums atsidaryti savo e-parduotuvę, o jeigu jau esate internetinės parduotuvės savininkas/ė, siūlome skaityti kitus mūsų straipsnius :)

Taigi, prieš pradedant prekyba internetu, siūlome atsakyti sau į šiuos klausimus:

1. Prekės.

- tai unikali ar rinkoje plačiai siūloma prekė?

- kas galėtų pirkti mano siūlomą prekė?

Pirmiausia reikia žinoti ką pardavinėsite. Gal kompiuterius, baldus, prekes kudikiams ar bulves? Jeigu Jums pasisekė ir Jūs galite klientams pasiūlyti kažką unikalaus, tai puiku (tik įsitikinkite, kad žmonės to reikia), na, o jei rinkoje tokių prekių pasiūla jau nemaža, ruoškitės kovai, reikės daugiau lėšų reklamai arba unikalių idėjų, kaip išsiskirti iš minios. Bet kaip žinia ir viena ir kitą - nesimėto. Apskritai, internetinei prekybai yra tinkamos prekės, kurios:

nėra lengvai randamos visose parduotuvėse;

galite pasiūlyti labai gerą kainą;

negenda ir nereikalauja specialių gabenimo sąlygų (pvz. mėsa);

siuntimo išlaidos nesudaro didelės prekės kainos (pvz. pardavinėti cukrų, 1 kg siuntimas brangesnis nei pats cukrus) .

2. Sandėliavimas/tiekimas.

-kas bus prekių tiekėjai?

-kur laikysiu prekes?

Jei jau žinote ką norite pardavinėti, susiraskite kas Jums tas prekes tieks. Tai gali būti padaryti ne lengva, juolab, kad pradedantiems prekybininkas nelabai kas galės pasiūlyti gerų kainų. Taip pat žinokite kaip spręsite sandėliavimo klausimą - kur laikysite prekes ir kiek tai Jums kainuos? O gal klientams siūsite užsakymus tiesiai iš tiekėjų sandėlių? Jei taip, tai išsiaiškinkite kurie tiekėjai siūlo tokią paslaugą ir kiek tada užtruks prekės nugabenimas klientui?

3. Pristatymas

-kaip klientui pristatysiu prekes?

-kur pristatysiu?

-per kiek laiko pristatysiu?

Jeigu nuspręsite imtis veiklos tik savo mieste, tai žinoma galite pristatymu rūpinti ir patys, bet jeigu norėsite pasiekti visos Lietuvos (o dar geriau ir užsienio) klientus, tai be siuntų tarnybų neišsiversite. Užklauskite visų siuntų tarnybų kokius pasiūlymus Jums gali pateikti ir išsirinkite geriausią (aišku nepamirškite pasiderėti). Šiuo metu 1 kg siuntos pristatymas kainuos apie 10 Lt, o jeigu norėsite klientams suteikti galimybę atsiskaityti grynais - tai dar Jums kainuos 5-10 Lt.

4. E-parduotuvė.

-nuoma ar pirkimas?

-pats sukursiu, prašysiu draugo ar samdysiu firmą?

Šitas klausimas reikalauja atskiro aptarimo, tą ir padarysime sekančiose temose. Bet trumpai galima taip pasakyti, jeigu į anksčiau pateiktus klausimus turite aiškius atsakymus ir disponuojate didesnėmis lėšomis, tada geriau kreiptis į kompetentingus asmenis, bus brangiau, bet patikimiau ir greičiau, na, o jeigu dar turite abejonių ir labai ribotą biudžetą (savo arba paskolos lėšas), tada rinkitės nuomą arba, jeigu bent kiek labiau draugaujate su programomis ir internetu, bandykite susikurti savo e-parduotuvę patys.

Taigi, turite ką pardavinėti, kur laikyti prekes, kaip pristatyti ir e-parduotuvę per kur pardavinėti, tada pirmyn :)

O kuo toliau, tuo įdomiau, laukia dar daug darbų, sekite mūsų straipsnius, tikimės būsime Jums naudingi ir padėsime lengviau orientuotis internetinės prekybos tinkluose.

Rodyk draugams